Dagen före halvdag

God morgon denna soliga underbara onsdag. Underbar vet jag iofs inte riktigt om det var rätt ord för den här dagen fast det kändes bra att skriva så. Solen skiner i alla fall och det blir jag glad utav!
Kom till jobbet lite senare än vad jag brukar göra idag men det berodde på att vi åkte bil idag grymt skönt! Även fast vi bara kan åka typ 20 min senare så gör de faktiskt ganska så mycket på morgonen och vi behöver framförallt inte passa någon tid på samma sätt.
Jag avundas alla som har påsklov, satt och tänkte på när jag sist hade lov. Det var riktigt länge sen jag verkligen hade lov på riktigt då jag jobbat varje lov i princip sen jag gick i ettan på gymnasiet. Fast skulle det vara så att jag hade lov hade jag ändå haft planer för att kunna utnyttja varje dag till max. Det är så jag fungerar. Oftast efter en längre ledighet så brukar jag vara tröttare än om jag hade jobbat just eftersom att jag vill göra så mycket saker hela tiden.
Idag känns det som att det är fredag eller i alla fall att jag ska vara ledig i morgon men det stämmer inte riktigt. Dock så ska jag bara jobba halvdag hemifrån i morgon men jag ska ändå jobba så ledigt blir det inte förrän i morgon vid lunch. Då har jag tänkt att jag ska ut och ta en cykeltur om vädret tillåter. Jag ska också baka och fixa fika tills på lördag då vi är bjudna hem till mamma och pappa på påskmys.
Nu är det dags att sätta igång och jobba men först en sväng förbi godisskålen borta vid köket!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0